تیتر خبرها
خانه / دسته‌بندی نشده / نیما کرمی: رسانه‌ملی دوباره به مجریان کاربلدش رو می‌آورد- اخبار فرهنگی – اخبار تسنیم

نیما کرمی: رسانه‌ملی دوباره به مجریان کاربلدش رو می‌آورد- اخبار فرهنگی – اخبار تسنیم

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، یکی از معضلات تلویزیون در کنار اتفاقات جورواجور خصوصاً ایام ماه مبارک رمضان امسال، استفاده نادرست از مجری و کمّیت در برنامه‌سازی بدون توجه به کیفیت و تأثیرگذاری بر روی مخاطب، به شمار می‌رود. نیما کرمی مجری صداوسیما با اشاره به اینکه در سینما شاهد فقدان متن و فیلمنامه خوب هستیم و در رسانه‌ملی از نبود ایده‌پردازی و برنامه‌سازی نادرست رنج می‌بریم به خبرنگار خبرگزاری تسنیم، گفت: متأسفانه در سال‌های اخیر، افرادی که بتوانند ایده‌پردازی نو و برنامه‌سازی شگرفتی را برای رادیو و تلویزیون داشته باشند تربیت نکردیم. الان برنامه‌سازی به واسطه داشتن اسپانسرها اتفاق می‌افتد و بعضاً دوستانی هستند که سالیان سال است یک کاری را تکرار می‌کنند. انگار تلویزیون نمی‌خواهد یک اتفاق جدید و کار نویی را در زمره برنامه‌سازی‌های خود داشته باشد.

وی افزود: اگر با تلاش و کوشش،‌ جوانان جویای نام در این عرصه را تربیت کنیم و حرفه‌ای‌ها و کاربلدها را به کار برگردانیم این دو توأمان نتیجه بهتری را برای برنامه‌سازی ما رقم می‌زنند. فکر می‌کنم با توجه به کمیّت‌ها و ماندن در کلیشه‌ها و تکرارها راه را اشتباه می‌رویم. ناگفته نماند با چهره هم نمی‌توان به سرمنزل در عرصه برنامه‌سازی رسید؛ شاید مقطعی یک توفیقاتی به لحاظ اقبال مخاطب را شاهد باشیم اما در طولانی‌مدت هیچ حرف نو و ابتکار عملی را برای مخاطب ندارد و بیننده بعد از مدتی مشاهده تکرار و کلیشه، به دنبال حرف جدید در جای دیگری می‌گردد.  

این مجری با سابقه تلویزیون از رویه برندسازی برنامه‌های صداوسیما هم انتقاد کرد و گفت: ما نتوانستیم در عرصه برندسازی تعریف درستی داشته باشیم و به مشابه‌سازی و کپی‌برداری‌های معیوب افتادیم. از طرفی شاید حضور پررنگ‌ و پررنگ‌تر اسپانسرها هم به این رویه غیراصولی ساخت برنامه در تلویزیون دامن زده است. چرا که نبود بودجه‌های مناسب باعث شده برنامه‌های فاخر ساخته نشود.

کرمی درباره حضور غیراصولی برخی از سلبریتی‌ها و بازیگران به عنوان مجریان تلویزیونی، خاطرنشان کرد: من همیشه گفته‌ام از واگذاری اجرا به همه نوع قشری خصوصاً بازیگران استقبال می‌کنم، چون عیارشان محک می‌خورد و اینکه فکر می‌کنند اجرا کار راحت و ساده‌‌ای است به این باور می‌رسند چقدر اجرا نیاز به مطالعه، پژوهش و آمادگی‌های مختلف فنی، علمی، هنری و اجتماعی دارد. رسانه‌ملی ما طولی نمی‌کشد که به کسانی روی خواهد آورد سال‌ها مجری تلویزیون بودند و جزو کاربلدها و حرفه‌ای‌های این عرصه به شمار می‌روند. در واقع همین سنگ‌های کف رودخانه ماندگار خواهند بود.

وی در پایان افزود: سال‌ها برای تک تک ما و مجریان قدیمی تلویزیون هزینه شده و نمی‌توانند این افراد را به راحتی فراموش کنند و درنظر نگیرند. این حضور پررنگ بازیگران و اقشار دیگر در جایگاه مجریان تلویزیون، طوفان فکری است که مقطعی خواهد بود و خیلی زود همه متوجه می‌شوند چقدر مجری‌گری کار دشوار، مهم و حساسی است همان‌طور که هر عرصه‌ دیگر چنین قواعدی دارد.

انتهای پیام/


Source link

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

مهدی کوشکی از تهران تا ونکوور!- اخبار فرهنگی – اخبار تسنیم

به گزارش خبرنگار فرهنگی تسنیم، مهدی کوشکی این روزها دو پروژه تئاتری را به‌صورت موازی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *