تیتر خبرها
خانه / دسته‌بندی نشده / کاهش مشترکین نتفلیکس، ضرر ۱۷ میلیارد دلاری به این شرکت وارد کرد

کاهش مشترکین نتفلیکس، ضرر ۱۷ میلیارد دلاری به این شرکت وارد کرد

با افزایش هزینه‌ی اشتراک در برخی کشورها و به‌دنبال آن، کاهش مشترکین، ارزش نتفلیکس ۱۷ میلیارد دلار کاهش پیدا کرد.

نتفلیکس برای نخستین‌بار از ریزش شدید مشترکینش در ایالات‌ متحده آمریکا گزارش داد. از زمان آغاز فعالیت این سرویس، تاکنون چنین اتفاقی پیش نیامده بود؛ اما به‌دلیل برخی تغییر سیاست‌ها دررابطه‌با قیمت‌ها، نتفلیکس چیزی نزدیک‌به ۱۲۶‌هزار نفر از مشترکین خود را از دست داده است؛ این‌ در‌حالی است که تحلیلگران انتظار افزایش ۳۵۰‌هزار نفری مشترکین این سرویس را داشتند. 

وقوع اتفاقات اشاره‌شده همگی دست‌به‌دست همدیگر دادند تا سهام نتفلیکس تنها در امروز ۱۰ درصد کاهشِ ارزش پیدا کند.

سهام نتفلیکس

وقایع‌ پیش‌آمده باعث نگرانی سرمایه‌گذاران نیز شده است. اگرچه این شرکت همچنان ارزش دیوانه‌کننده‌ی ۱۴۱ میلیارد دلاری دارد؛ اما کاهش ۱۷ میلیارد دلار از ارزش کلی این شرکت، ابداً رقمی نیست که بتوان بدون توجه از کنار آن گذر کرد؛ ساده بگوییم، نتفلیکس بابت هر کاربری که از دست داده، ۱۳۵‌هزار دلار ضرر متحمل شده است.

این غول عرصه‌ی سینما به اشتباهاتش در پیش‌بینی‌های مالی اذعان کرده است؛ این موضوع تنها به برخی مناطق خاص خلاصه نمی‌شود و تقریباً تمامی کشور‌ها را شامل می‌شود؛ اما مناطقی که اخیراً افزایش قیمت اشتراک را تجربه‌ کرده‌اند، ریزش کاربر شدیدتری نیز داشته‌اند.

در ماه ژانویه سال جاری، گروه Diffusion یک تحلیل جامع را راجع‌به آثار منفی ریزش مشترکین روی درآمد منتشر کرد. براساس این تحلیل، با افزایش هر یک دلار برای هزینه‌ی اشتراک، احتمال لغو اشتراک توسط مشترکین تا ۸ درصد افزایش پیدا می‌کند. 

اگر چنین تحلیلی در دنیای واقعی نیز صادق باشد، نتفلیکس باید در آخر ۴.۸ میلیون از مشترکین خود را از دست بدهد که چنین رخدادی کاهش درآمد سالانه ۶۲.۴ میلیون‌ دلار به‌دنبال خواهد داشت.

با‌تمامی‌این‌اوصاف، نتفلیکس برای جبران کاهش درآمد‌های خود راهی جز افزایش قیمت ندارد؛ حتی اگر به‌قیمت ریزش کاربرانش تمام شود. همان‌طور که احتمالاً مطلع هستید، دیزنی و اپل به‌زودی فعالیت خود را در حوزه‌ی استریم فیلم و سریال آغاز خواهند کرد. ورود بازیگران جدید افزون‌بر‌اینکه باعث شکل‌گیری رقابت بیشتر می‌شود، کسب درآمد را نیز سخت‌تر می‌کند.

تحلیلگران معتقدند که با عدم افزایش قیمت‌ها، نتفلیکس به‌زودی و با ورود رقبای جدید، از بازار به‌طور‌کلی حذف خواهد شد؛ بنابراین آن‌ها راهی جز اتخاذ تصمیمات جدید برای افزایش کیفیت کارشان ندارند؛ تصمیماتی که شاید برخی از‌ آن‌ها به‌ضرر کاربران تمام شود.


منبع این مطلب

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

مهدی کوشکی از تهران تا ونکوور!- اخبار فرهنگی – اخبار تسنیم

به گزارش خبرنگار فرهنگی تسنیم، مهدی کوشکی این روزها دو پروژه تئاتری را به‌صورت موازی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *